GTA V

2Joe Kucharski, autor strony Tyranny of Style  przeprowadził wywiad z Lyn Paolo, odpowiedzialną za kostiumy w grze „Grand Theft Auto V”. Poniżej tłumaczenie wybranych fragmentów rozmowy, a całość możecie przeczytać tutaj: –> KLIK 

Lyn Paolo o tym jak trafiła do projektu:

Pracowałam przy serialach „Gliniarze z Southland” i „Shameless – Niepokorni”, które oglądał Michael Kane z Rockstar Games. Michael mieszka w Edynburgu, w Szkocji i uznał, że surowa wizja obu seriali będzie pasować do „GTA V”.

O tym, od czego zaczęła pracę przy GTA V:

Michael i jego zespół podesłali mi projekty postaci w grze. Były one bardzo szczegółowe i zróżnicowane. Każda z postaci miała kilka wariantów wyglądu(..) Jednak ze względu na tajemnicę otaczającą produkcję nie było wglądu w całość scenariusza. Jedynymi wskazówkami były grafiki przedstawiające bohaterów.

6

O różnicach w projektowaniu kostiumów do gier i dla telewizji:

Różnica polega na tym, że po otrzymaniu projektów bohaterów gry i przedyskutowaniu ich z  twórcami, cały proces jest prostszy. Przymiarki nie są tak ważne, bo proces produkcji pozwala na poprawki po zeskanowaniu danej postaci – możliwa jest zmiana kolorów i odcieni strojów. W kinie i telewizji nie mam możliwości zmian barw czy tekstur ubrań, choć jestem pewna, że taka opcja pojawi się w przyszłości. Na razie jednak to, co sfilmujemy, jest tym, co zobaczysz na ekranie. Z drugiej strony, możliwość wprowadzania takich zmian w telewizyjnej czy filmowej postprodukcji byłaby dość niebezpieczna. Gdyby ktoś zmienił biały garnitur Olivii Pope [bohaterka serialu “Skandal”] na purpurowy to nie byłabym zachwycona. Dlatego, jeśli postęp technologiczny doprowadzi do takich możliwości w kinie i telewizji, będę  wraz z innymi dążyć do tego, aby kostiumografowie zachowali pełną twórczą kontrolę nad wyglądem postaci.

4

O tym, jak wyglądała jej styczność z technologią cyfrową podczas pracy nad „GTA V”:

Zespół z Rockstar wykonał większość cyfrowej pracy. Po tym jak dostarczyli mi projekty postaci, zaczęłam szukać ubrań, które definiowałyby każdą z nich. Szkicowałam moje pomysły strojów dla bohaterów, a następnie ludzie z Rockstar tworzyli skany postaci oraz  akcesoriów dla nich – koszul, butów, okularów, nakryć głowy itd. Stworzyliśmy duża bazę dodatków, tak aby twórcy gry mieli pod ręką  wiele opcji w trakcie tworzenia gry.

O tym, z których postaci/kostiumów w grze jest najbardziej dumna:

Jestem zadowolona z wyglądu całości. Detale są tu znacznie bardziej realistyczne niż w poprzednich grach (…) Jestem zafascynowana tą technologią i chętnie zajrzałabym za kulisy kolejnej produkcji gry video. Ta technologia jest naprawdę imponująca.

O przyszłości kostiumów w grach wideo:

Mam nadzieję, że zespoły odpowiedzialne za design gier docenią wagę stosowania prawdziwych ubrań na bohaterach. Ruch i tekstura tkanin dodają realizmu grze. Często widzę gry, w których wszystko wydaje się płaskie. Rockstar wykonał świetną pracę i  znalazł czas, aby przylecieć do Los Angeles i zaangażować mnie w pomoc przy tworzeniu  kostiumów, które dodały realizmu grze.

5

Fot: http://www.rockstargames.com/

2 thoughts on “GTA V

  1. Gry stają się coraz bardziej realistyczne i dopracowane, więc wygląd bohaterów odgrywa istotną kwestię. Niesamowite ile pracy jest włożone w ich tworzenie:)

Skomentuj

