Muzycznie – Georgia Gibbs

Po raz pierwszy usłyszałam tę piosenkę odtworzoną z jakiejś bezimiennej kasety magnetofonowej (czyli daaawno) zawierającej przeboje lat 50. Moje gusta muzyczne były w tamtym czasie dość odległe od tego rodzaju muzyki, ale ten utwór zwrócił moją uwagę – nie tylko ze względu na chwytliwą melodię, ale i na świetną wokalistkę z wdziękiem śpiewającą zwrotki, na których bez trudu połamać można język. Minęły lata, kaseta dawno gdzieś przepadła, a ja nadal nie miałam pojęcia, kto wykonywał tę piosenkę. Jak zwykle w takich sytuacjach z pomocą przyszedł internet.  Wokalistką okazała się być Georgia Gibbs, filigranowa kobietka, która świetnie sprawdzała się zarówno w jazzie, swingu jak i rock’n’rollu. Największą popularność zdobyła w latach 50., w które wkroczyła wielkim hitem „Kiss Of Fire”, będącym interpretacją argentyńskiego tanga El Choclo. W latach 60. Gibbs wycofała się z kariery wokalnej, ale jej piosenki do tej pory nie przestały cieszyć się popularnością.  Zmarła w 2006 roku w wieku 87 lat.

Skomentuj

